Tisdag!

..och första skoldagen efter ett skönt sportlov är avklarad. Var inte så jobbigt som jag trodde. Jag och Jennie var VÄLDIGT övertrötta så det blev väldigt mycket flumm och flabb :D Semlor till efterrätt i skolan = Jennie's jacka är kritvit!! xD
Det har inte hänt så mycket idag.? Bara pluggat lite geografi, men hade inte så stor ork så det blev bara en liten stund (2timmar ungefär). Sen har jag suttit här och sen pratat lite med mamma. Imorgon och torsdag är Naturkunskaps dagar, så imorgon har vi teori hela dagen, och på torsdag har vi "ute"-dag eller vad det nu kallas.. Men i alla fall så kommer jag DÖ av skratt de här två dagarna.:)  Herregud :O men men.. nu måste jag typ duscha och sove eller något.. *VINK!VINK!*


Du betyder så mycket för mej, hjärtat slår extra slag just för dej <3



In my eyes you're still the same person as allways, allways in my heart you know, <3


Onsdag!

Igår blev det Örebro:) sov kvar där och tog bussen hem vid kvart över 8 imorse, både skönt och tråkigt att åka hem:/ Kom hem runt halv 10 tiden, la mig för att sova en stund, eftersom man inte fick så många timmar sömn inatt (a), men kunde inte somna:( så har bara suttit här, glott på film och inte mycket mer.. Får väl se vad som händer senare:)

hare! :D

Måndag!!

Åkte till Kristinehamn vid 8 imorse, med bror, mormor & Örjan :) segt att gå upp..men men;p först blev det sjukan för att mormor skulle in til läkarn, så jag, Dennis & Örjan satt och vänta på henne ner vid kaféet..höll på att somna men höll mej vaken, sen åkte vi ner till Coop & då kom syster som vi hade planerat så vi kunde ses. men pratade knappt med varandra och hon stack efter mindre än 20 min, inte direkt ovanligt att vi ses så "LÄNGE"! ;s men sen vart det ICA MAXI, och sen in på stan och köpa skor till Dennis :) Efter det drog vi till maccadonken och käka :) sen skulle vi åka hem, men tog en sväng in till farmor & farfars grav/: fällde en tår för dom:( men grät inte på farmors begravning ;s men men,.... kollade även in gammel farmor och gammelfarfars grav, som låg typ mittimot:/ men sen blev det in en sväng till mormor & Örjans lägenhet i Filipstad:) och sen in och handla på konsum:) sen hemfärd och jag har varit hemma i knappt en timme eller nå... får väl se vad som händer sen.. ta det lugnt i alla fall:)

aja , hare gött pojkar, flickor, kvinnor, män, vad du är för något :):)<3

Bilder från idag:



Donken :)





Glass från donken :D<333






Bror var glaad :D<3





Jag & bror tog kort på bilar på vägen :D





Farmor & farfars grav :/ R.I.P<3333






Gammel farmor & farfars grav :/ R.I.P<33






myys :D<33


Lördag!

Blev väckt kl. 8 av mamma, somnade om till kvart i 9.. slängde på mej kläder och fix till mig och vid 9 kom mormor & Örjan och hämtade oss, åkte till  Billiga Niklas  handla lite där, sen upp till ica fick jag gå med det stora paketet från ica till bilen, självklart hade dom parkerat längst bort -.- .. men iaf.. sen drog vi ner till  Thomas kläder  köpte lite underkläder(mamma köpte till mig, om man ska vara ärlig) sen drog vi upp till  Lisas skor  där mamma köpte 2par skor åt mig:D sen åkte vi hem, mormor & Örjan blev med in på alla <3 dag fika :) sen när dom dragit har jag inte gjort ett piss... suttit vid datorn, glott på film och ja.... runt 18tiden gjorde jag och mamma kycklingsallad, Dennis hjälpte till lite när han kom hem..(förvåning!).. Och för första gången på...vet inte hur länge...satt vi alla tre vid köksbordet och åt tillsammans :) Mycket trevligt:) Sen vid 20.00 blev det Melodifestivalen:) Och självklart gick de två som jag tyckte var bäst vidare direkt till Globen :D<3
Men nu ska jag lägga mej i sängen och glo på fiilm :)
ha det bäst..

Måste även tillägga att det har varit underbart fint väder idag:)
VINK VINK!:D

Fredag!

Först skulle jag vilja säga att jag ber om ursäkt för att jag inte skrev igår.. men jag kunde inte logga in på den här sidan ;ss men men...
jag gjorde iallafall misstaget att gå till skolan igår...mådde hur dåligt som helst:(

Hade sovmorgon till 10.20 idag för att Catrin var iväg någonstans:) så då kom man till skolan 10 min innan man börja typ.. hade prov i historia och det tog drygt 40min eller något:) sen gick jag till matsalen och åt.. sen till busstationen för att ta mig till Örebro:) SLAPP ENGELSKAN, YEY!!!:D ick på stan i några timmar, handlade kläder för 600 bara... men fick mycket kläder för den summan ;D Tog bussen hem vid 16.10 från konserthuset.. Catrin klev på vid resecentrum och räddade min dag, eftersom vi fick självstudier så har jag gått och haft panik över vad vi skulle skriva om texten.. men vi skulle bara läsa :D LÄTTNAD :P:P typ i Grythyttan märkte jag att Daniella satt på bussen :D hon flyttade bak till mig och vi prata lite sista biiiten ;p Hoppa av vid ica, orkar inte gå från busstation och hem...  så var hemma runt 18-tiden och när jag kom hem plocka jag i ordning kläderna.. sen gick jag ner och köpte godis till mamma & dennis... köpte bara en liten dricka och en lite choklad bit till mig... sen har jag bara suttit här...

Det var min intressanta dag det:)

hare bäääst , puss&kraaam :P<3

Grattis!! <:o)

Grattis Snygga Sara Pettersson På 17 Års Dagen!! :) <3







Hoppas du får VÄRLDENS BÄSTA DAG!!! <33

Onsdag!

jag är trött på att vara sjuk :/ missade matte provet idag, men imorgon SKA jag till skolan, det känns som att jag har varit borta i en evighet!! ;/ Men på fredag är det dags för historiaprov, och det vet jag redan hur det kommer gå, eftersom att jag inte kunnat plugga någonting de här dagarna som jag varit sjuk och bara sovit och inte haft ork till något annat.. :/ har knappt ätit någonting heller, lyckades inte få i mig någonting igår.. Idag kan jag knappt prata..



Love Story - Taylor Swift


Tisdag!

Idag så har man inte gjort ett skiit. bara legat och kollat på film eftersom att man är sjuk, har bara blitt 3filmer idag, och det fick bli 7eventy 5ive, Until Death & Cabin Fever. Har försökt plugga på lite matte inför provet imorgon, och lite historia till provet på fredag.. men det har inte gått :/ Så det kommer bli stora IG:n på provena :( menmen... får försöka.. Mår i alla fall lite bättre idag än vad jag gjorde igår, men får se hur jag mår imorgon bitti när jag vaknar. Det värsta är att jag börjar få den hemska förkyldningen;/ Fast hellre det än att det känns som att någon hugger med en kniv i magen och vrider om... PAIN.. Har inte ätit någonting på hela dan idag... Så nu ska jag försöka få i mig någonting, sen försöka plugga lite... I alla fall matte, VIKTIGT!, Fast det är ju historian med, men eftersom matte provet är imorgon så....



Ha det underbart , kyss <3

fredag

fredag och slutar om 2timmar och 40min drygt .. dagen slutar med engelska sen. Hatar verkligen det!! ;o Men sen är det äntligen helgen :D Det behövs ;p men den kommer tillbringas till att plugga historia och matte !! och imorgon blir det "kalas" hos min kuddis Johanna ;b <3 sen får vi se vad som händer på söndag :)

jag har suttit och skrivit massa dikter och skit .. men det blir bara dåliga resultat!! :/

Ser den unga flicka le falskt
Hon tror hon är lycklig bakom sin fasad

Men hennes hjärta säger något annat
Hon är inte lycklig, hon är fast i en ond spiral

Ju mer hon kämpar,desstå mer fastnar hon

Hon försöker finna en väg som kan leda henne ut
Åter till livet, men hennes handlingar och ord gör det svårt

För hennes enda vän har hon vänt ryggen till och dom få
som litade på henne förut har sett hennes riktiga sida.

Sakta försvinner hon åter in i mörkret, bortom lycka, bortom kärlek
Till ett liv åter i lögner och svek.


En fader som aldrig någonsin funnits "där"

När jag var liten frågade jag alltid mamma varför du inte bodde med oss två. Eftersom att jag var så liten och inte förstod så sa hon alltid "Han ville bo kvar där". Och det trodde jag på. Men jag trodde även att jag skulle få träffa dig ofta. Men dagarna gick utan att jag träffade dig. Först en vecka innan min 9års dag träffade mamma dig på affären och hon kom till bilen och sa att det var någon som ville träffa mig. Så fort jag fick reda på vem den personen var så ville jag inte gå fram, men mamma tyckte att jag skulle göra det. Du tyckte att vi skulle träffas, och den dagen då jag fyllde 9 år gick jag och Natalie upp till dig. Vi bara satt där och gjorde ingenting. Du sa knappt ett ord till oss. Du gav oss din adress och ditt telefonnummer. Men jag visste ju redan vart du bodde, du bodde bara några 100meter ifrån mig. Men ändå träffades vi aldrig. Åren gick utan att man varken träffade dig eller hörde något från dig. Jag gick upp till dig, men varje gång kom alltid din kärring ut och sa att du jobbade, handlade, det var alltid någonting du gjorde. Du hade aldrig tid. Sedan slutade jag gå till dig och försöka. År 2003 lämnade jag Värnamo och flyttade upp hit, till Hällefors, åren gick utan att höra något från dig. Jag bjöd dig på min konfirmation, men fick aldrig något svar. Sen dog farmor, och jag kände att jag verkligen inte ville gå på hennes begravning för att jag visste att du skulle vara där. Men jag åkte dit ändå, för hon var ju trots allt min farmor och hon betydde så mycket för mig. Och jag fick träffa dig. Det du sade till oss, det visst jag direkt att du inte menade. Jag vet att du bara ville att vi inte skulle vara sura på dig... "Förlåt att jag inte har hållit kontakten med er. Jag ångrar mig verkligen" Du kramade mig och Natalie, dina döttrar som inte fått lära känna sin pappa. Du ville ha våra nummer så att du kunde ringa oss. Du ville hålla kontakten, så vi gav dig våra mobilnummer och du sa att du skulle ringa veckan efter, och vi fick en varsin liten kram innan vi skiljdes åt. Jag och Natalie har frågat varandra många gånger om du har hört av dig till någon av oss. Men nej, nu har det snart gått ett år utan att vi har hört något från dig. Visserligen är det långt, men man kan väl ändå ringa? Jag och Natalie har långt till varandra, men vi ringer eller skriver till varandra i alla fall. Vi träffas varje gång det är marknad i Filipstad. Vi försöker i alla fall hålla kontakten med varandra. Men du försöker inte ens. Om du nu skulle ringa någon dag, så skulle jag bara lyssna utan att säga något eller så skulle jag bara lägga på luren. Jag har levt utan dig i så många år, så jag behöver dig inte längre. Jag vill glömma dig, men du finns alltid i mina tankar. Det fanns då jag hade tankar om att jag saknade något i mitt liv, jag trodde att det var du som var den biten som saknades. Men nu vet jag att det inte är du som saknas. Jag kan inte längre säga PAPPA eller FAR om dig. Det går bara inte, eftersom att du aldrig funnits där som en pappa.


PAPPA FÖR MIG ÄR DU DÖD!!



Onsdag..

-var ett tag sen jag skrev nu ..

idag var det i alla fall skolan , där hände väl inte så mycket.. sen jag har kommit hem har jag inte gjort ett enda skiit, haft huvudvärk och sov en stund...





Sluta förneka att jag finns! Jag är din dotter, jag kommer alltid vara din dotter, i alla fall i blodet. Det är ditt val om du vill vara min pappa på riktigt eller bara lämna mig som du gjort dom senaste åren. Jag lever fortfarande, jag finns här, du har fått en chans, du har haft många chanser. Jag har haft hopp.  Det är som att vänta på att tomten äntligen ska dyka på julafton så hoppas jag varje födelsedag att du i alla fall ska ringa. Jag gjorde det i all fall. Men det känns inte meningsfullt längre. Det finns inget hopp kvar. Jag lever inte för dig  längre. Du trodde att du bara kunde fly från oss och tro att vi skulle glömma dig bara för att du glömde oss, du trodde att bara för att du inte ville veta av oss längre så skulle vi försvinna. Men så är det inte, vi finns kvar här och vi har alla minnen med oss. Det går inte att glömma sin barndom. Vi kanske bara var misstag som du försöker fly från nu. Det vet jag inte. Men jag vet, att du har svikit mig, hos mig finns den gamla du kvar, den nya har haft så många chanser. Men dem är slut nu. Det finns ingen anledning att hoppas längre. Pappa, vi har sagt det så många gånger förut men du vägrar att lyssna. Det är ingen ide längre. Dina chanser är slut. Allt jag har kvar nu är minnen, tårar och en syster. För systrar sviker aldrig, inte som du gjorde.


RSS 2.0