Tisdag 18/8 -09

Då ska jag först berätta lite om gårdagen, sedan kommer lite om dagen :) Hoppas du kan ta dig tid att läsa? Det vore trevligt i alla fall :P

Måndagen : Vaknade vid 7, duschade, åt frukost, mötte Madde, gick ner till bussen vid 8. Vi var framme vid Kvinnersta ungefär halv 10 eller någonting sådant, vi gick bort dit vi skulle, jag träffade Linn och hennes klasskamrat snabbt. Sedan gick jag och Madde in till det klassrummet vi skulle ha. Sedan blev jag chockad när Linn Ivarsson och Sandra Tengelin kommer in och sätter sig i klassrummet, jag trodde ju att det skulle vara djur för sig, skog för sig och häst för sig, men det var blandat. Men det går lika bra det. Mycket trevligt folk i klassen var det i alla fall! Vid 10 började vi och lärarna (Marii, Enar, Bertil och Morgan) delade ut massa lappar och pratade en massa, sedan fick alla berätta lite om sig själva. Sen tog vi kort på alla i klassen, sen bensträckare och efter det spelade vi bingo då vi skulle hitta en i klassen som hade/har/har gjort en sak som stog i rutorna, men ingen lyckades fylla hela brickan. Kul var det i alla fall. Sedan var det lunch, och det var verkligen god mat med skillnad på maten man fick på klockarhag/Pihlskolan :D , på lunchrasten gick jag, Madde och Linn upp till Linns rum, det var riktigt mysigt :P Efter det gick vi till klassrummet och pratade och så, sedan skulle vi gå ut och hitta en sak som började på bokstaven A-Ö, det gick rätt så bra för min grupp :P . Sedan skulle vi till matsalen och lyssna på rektorn som välkomnade oss, vi fick sluta 14.00 och 14.10 gick bussen, fast den var 5 minuter försenad så jag, Madde och Alex stressade i onödan :D På bussen satt Jennie, Matilda, Lollo, Natti, Belinda B, Lovisa och Filippa. Det var kul :) alla somnade typ i gyttorp och vaknade i Grythyttan xD När jag kom hem gjorde jag inte mycket.. Gick in till grannen och pratade massa skit och så :D Kollade på tv, och satt här en halv timme, sen blev det Prison Break, och sedan sova direkt :)


Tisdag : Vaknade 5 av att klockan ringde, låg kvar till 20 över då mamma ringde och kollade så jag var vaken. Sedan klädde jag på mmig och så, gick ut och väntade på Madde, sen gick vi ner till ica och väntade på bussen, där satt Jennie och Sandra T :) så dom hade vi sällskap av på vägen.. När vi kom fram till kvinnersta gick jag och Madde till matsalen och mötte Linn för hon ville ha sällskap när hon skulle äta frukost.. Sedan gick vi till hennes rum och hämtade saker, sen gick vi till klassrummet och pratade, sen blev det rundvandring, efter det fika, sen kom elevhälsoteamet och presenterade sig och informerade lite.. Sen blev det en rundvandring på expeditionen, efter det blev det lunch, på rasten gick jag, Linn, Bea och Mariana till Linns rum och väckte hennes sjuke rumskamrat och störde henne :P satt där och snackade massa skit en bra stund. Sen hade vi rundvandring för våra inriktnigar! :D När vi var i djurhuset hade vi Nike(en fågel) med oss runt, och han tyckte verkligen om mig. Han var jätte söt.. Och fin ;D Och sen hälsade jag på Axel, en jätte kanin :P Och vi kollade grisarna och så :P efter det slutade vi så gick upp och väntade på bussen, vi fick väl vänta i en kvart eller mer på den bara.. Så jag, Sandra T och Alex stog och prata massa skojsigt :) På bussen var det fullt så fick stå upp en stund men fick en plats sen, jag somnade efter Gyttorp till Gryhyttan. Åkte hela vägen till busstationen när jag kom hem, gick till Pihlskolan för att hämta gymnasiekortet. Fick sällskap av Johanna till Pihlskolan och hem :) När jag kom hem blev det att laga mat sen har jag inte gjort mycket mer :) Just nu sitter jag och väntar på att Marika ska höra av sig så vi kan dra ut en liten sväng :))






 Nu tänker jag inte skriva mer idag, jo kanske senare men vi får se. Ska sova tidigt idag med, för det blir 6 bussen imorgon med tror jag.
PUSSHHEJ;D<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0